Thursday, August 27, 2009

~jom berkempen!!!~



25/8~9.00pagi
aku dan beberapa org seniorku bertolak ke petronas batu9 kerana telah berjanji dgn ustaz wan(ketua Pemuda Kuala Langat)yg ramahnya membuatkan aku tidak kekok walaupn baru prtama kali bersua muka dan isterinya dengan panggilan mesra kak long(ketua Nisa'Kuala Langat)bersama ustaz mat dan kak faizah utk pergi bersama-sama ke sana.

9.30 pagi~bertolak terus ke Permatang Pasir.actwly,ari2 ade ym ngan kak fitri 3ari lepas die mmberitahu die akn ke sana dan aku brcdg nak follow sx tapi keadaan xmgizinkan..memndgkan perlu brbncg ngan ibu n ayh trlebih dahulu..tidak semudah yg disangka..aku bingung..buntu..lemah..xsame bile dah smpai mesia..kalw kat mesir aku xprlu meminta kbnarn sesiapa pn utk prgi ke sana dan ke sini.. tetapi aku fham keadaan yg sedg aku alami ni..hya doa ku panjatkan utk membuatkan hati ibu dan ayh lembut utk memberi keizinan kepada aku utk pergi..alhamdulillah,aku brbncg dgn ibu trlebih dahulu tntg pemergianku ke sana dan aku meminta tolong ibu meminta keizinan ayh dan aku agak pelik ayh sgt mudah mmeri keizinan kpdaku..ala kuli hal,aku bersyukur..inilah peluang aku utk menimba pengalaman dan melihat sendiri realiti sebenar di Malaysia..

dlam perjalana ke sana,aku smpat melayn mesej kwn2 seperjuanganku dgn meminta doa dari mereka agar diberi kemenagan dan dprmudahkan ALLAH segala urusan kami ke sana..akuu fham mgkn ade teman2ku yg hndk ke sana tetapi mgkn ade sebb2 yg tidak mgizinkan mereka utk kesana..hya doa mereka megiringi kami ke sana..



4.30ptg~alhamdulillah,perjalanan kami berjalan lancar..hujan renyai2 menyambut riang kedtgn kami..kami terus mencari perkampungan utk petugas2 selangor..alhamdulillah,masih ade lagi yg bersemangat utk terus membantu perjlnn pr di sana..moge ALLAH yg dapat membalas pengorbanan kalian..kami terus menuju ke tmpat penginapan khas utk muslimat dan tanpa berlengah terus mendaftar diri sebagai petugas bagi melaksanakan tugas-tugas yg masih berbaki wlwpn keadaan hujan renyai2..
slepas mndftar dan bersalaman dgn muslimat2 yg berada di dalam rumah itu,kamii terus bergegas pergi ke bazar ramadhan.di sana kami terus menjalankan tugas mengedar cd dan risalah PAS dan mengajak budak2 yg ada di sana menyertai pertandingan yg telah disediakn anjuran PAS sndri..alhmdulillah,sambutan amat menggalakkan..amat menyedihkan apabila pada keesokan harinya kami dimaklumkan ade 2 org muslimin kita ditgkap oleh polis yg bertugas ketika mana sedg mengedarkan risalah..kami hya mmpu berdoa..ade shj kesalahan yg nak dicari..jgn bimbang wahai pejuang sekalian,kita di jaln yg benar..ala kuli hal pn,kami mendoakn dpermudahkan ALLAH..amin..


penat tapi puas..itulah yg mampu aku ungkapkan..pengalaman pertama yg byk mengajar aku..dalam 15 minit kami bertugas..memandangkan masa tidak mengizinkan dan memaksa kami utk terus ke tmpat penginapan kerana ade makluman dan tugasan yg seterusnya..tidak sempat berehat..tetapi,aku bersyukur..ALLAH masih beri kekuatan kepada kami..

will be continue~masih mencari~

2 comments:

  1. wah...mabruk2.. :)

    ReplyDelete
  2. didoakan sahabat seperjuangan di mesir terus thabat..doakn kami di sini..moga ALLAH prmudahkan segalanya..amin..

    ReplyDelete